Czy korzystanie z serwisu jest skomplikowane?
Stworzyliśmy system tak, aby korzystanie z niego było przejrzyste i intuicyjne
- jeśli jednak coś wydaje Ci się mało czytelne, masz jakieś problemy albo masz
jakieś pomysły na zmiany zapraszamy na forum techniczne i umieszczenie tam
propozycji zmian - dodatkowo inni użytkownicy będą mogli się do takich zmian
ustosunkować. Możesz też poczytać informacje o serwisie dostępne pod adresem
http://zapisanisobie.pl/pomoc.html. Możesz też skontaktować się z nami pisząc
maila na adres kontakt@zapisanisobie.pl
Nie jestem katolikiem, czy mogę się zapisać do serwisu?
Ponieważ kościół katolicki jest otwarty dla wszystkich, również my pozwalamy
na zapisywanie się osób które nie są katolikami, ale jest warunek - osoba
taka powinna zachowywać się tutaj tak jak inne wierzące osoby. Jeśli nie
jesteś na to gotów to raczej nie jest to serwis dla Ciebie.
Zapomniałem hasła, co robić?
Gdy zapomniałeś hasła możesz je odzyskać klikając na napis „Przypomnienie
hasła” na stronie głównej serwisu - zostaniesz poproszony o podanie
adresu mailowego będącego Twoim loginem i następnie udzielenie odpowiedzi,
na pytanie które podawałeś podczas rejestracji - gdy odpowiedź będzie
poprawna, system wyśle Ci emaila na podany adres z informacją co należy
zrobić aby się zalogować. Jeśli takie pytanie i odpowiedź nie zostało
wprowadzone podczas rejestracji pozostaje tylko kontakt z administratorem
(kontakt@zapisanisobie.pl).
Używam kilku adresów email i zapomniałem hasła, nie pamiętam którego
adresu użyłem do rejestracji.
Po zarejestrowaniu użytkownika system wysyła na podany podczas rejestracji
adres mailowy informację o pozytywnym zarejestrowaniu użytkownika - należy
sprawdzić skrzynkę pocztową i wyszukać maile zawierające w temacie tekst
„zapisanisobie.pl” - adres na który został wysłany taki mail
jest adresem użytym podczas rejestracji. Gdy nie ma takiego maila w Twojej
skrzynce, należy wysłać prośbę na adres kontakt@zapisanisobie.pl z adresami
mailowymi, które mogły zostać użyte podczas rejestracji - jeśli jakiś adres
zostanie odnaleziony administrator wyśle na ten adres informację o odnalezionym
adresie.
Jak dodać zdjęcia do profilu?
Aby dodać zdjęcie należy na stronie głównej użytkownika (widocznej po zalogowaniu)
kliknąć w przycisk „Dodaj/usuń zdjęcia”. Wyświetli się strona
z trzema identycznie wyglądającymi ramkami - można dodać trzy zdjęcia i sposób
postępowania w każdej ramce jest identyczny. Najpierw należy wskazać które zdjęcie
dodać - w tym celu trzeba kliknąć na przycisk „Przeglądaj” (bądź
„Wybierz”, w zależności od używanej przeglądarki internetowej),
po prawej stronie pola zatytułowanego „Wybór zdjęcia (max 300 KB, jpg,
jpeg):”.
Po kliknięciu na ten przycisk wyświetli się okienko zatytułowane „Wybieranie
pliku”, w którym należy odnaleźć katalog na dysku gdzie znajduje się zdjęcie
które chcemy dodać i następnie w tym katalogu odnaleźć zdjęcie i kliknąć na nie,
po czym kliknąć na przycisk „Otwórz”. W zależności od używanej
przeglądarki zdjęcie albo zacznie się już wczytywać, albo tylko pojawi się jego
nazwa w okienku obok którego jest przycisk „Przeglądaj”. Jeśli
pojawiła się nazwa zdjęcia (wraz z pełną ścieżką) to trzeba kliknąć na przycisk
„Dodaj zdjęcie” i wtedy rozpocznie się wczytywanie zdjęcia.
Po dodaniu zdjęcia (powinno się pojawić w okienku) można jeszcze dodać opis
zdjęcia wpisując go do okienka zatytułowanego „Opis (max 80 znaków):”,
po czym kliknąć na przycisk „Zmień opis”. Jeśli dodasz kilka zdjęć
jedno z nich będzie główne (widoczne na stronie z wynikami wyszukiwania i przy
wpisach na forum) a inne dodatkowe. Pierwsze dodawane zdjęcie jest zdjęciem głównym,
ale zawsze można to zmienić klikając w przycisk „Główne zdjęcie”
w wybranej ramce - zdjęcie z tej ramki stanie się zdjęciem głównym. W każdej
chwili można też usunąć zdjęcie klikając na przycisk „Usuń zdjęcie”,
lub też zmienić zdjęcie w ramce, klikając na przycisk „Zmień zdjęcie”
w wybranej ramce - sposób postępowania jest identyczny jak przy dodawaniu zdjęcia.
Czy jest możliwe, aby moje zdjęcie nie było widoczne na stronie
startowej, a jedynie dla zarejestrowanych osób?
Domyślnie profil Użytkownika ze zdjęciami może być czasem wyświetlony na
stronie startowej serwisu - pokazywane jest jedynie zdjęcie, imię, wiek
i województwo Użytkownika. Inne dane nie będą widoczne - poznać je można
dopiero po zalogowaniu się do serwisu.
Aby uniemożliwić wyświetlanie tych danych na stronie startowej należy przejść
do Edycji danych Użytkownika i zaznaczyć „Nie” w odpowiedzi
na pytanie „Czy Twoje zdjęcie może być na stronie startowej:”
(w ramce „Profil na stronie głównej”).
Można też wysłać maila na adres kontakt@zapisanisobie.pl, koniecznie wysłanego
z maila użytego w loginie, zawierającego prośbę o niewyświetlanie zdjęcia
na stronie startowej, wraz z numerem Użytkownika.
Jednak zachęcamy Was do tego, aby nie zabraniać nam wyświetlania Waszych
zdjęć - chociaż po zdjęciu nie należy oceniać człowieka, to jednak nigdy
nie wiadomo, czy ktoś, zauważając Cię na stronie startowej, nie napisze do
Ciebie listu i będzie to początek interesującej znajomości - być może właśnie Wy
jesteście zapisani sobie, a ta znajomość okaże się najważniejsza w Twoim życiu...
Kiedy wnieść Opłatę za Serwis (i uzyskać Pełny dostęp do usług)?
Nie należy wnosić Opłaty za korzystanie z serwisu zaraz po rejestracji profilu.
Wniesienie Opłaty nie wpływa w żaden sposób na proces moderacji profilu,
a wniesiona Opłata nie jest w żaden sposób zwracana. Opłatę należy wnieść
dopiero po naocznym przekonaniu się co do pozytywnej moderacji profilu przez
Administratora (informacja dostęna po zalogowaniu się do Serwisu).